donderdag 6 augustus 2015

Open brief met voorstel tot uitpraten aan Stichting Pesten op de werkvloer

Op woensdag 05 aug 2015 heb ik aangetekend een open brief naar Stichting Pesten op de werkvloer gestuurd met een voorstel tot uitpraten. Op donderdag 06 aug 2015 heb ik deze brief, met een toelichting en extra informatie, ook per mail aan Stichting Pesten op de werkvloer verstuurd, incl de secretaris en de penningmeester. Wat mij verbaasd is dat Stichting Pesten op de werkvloer in de periode 01 juni 2015 t/m 06 augustus 2015 niet zelf met een voorstel is gekomen om het e.e.a. uit te praten.


Foto van bewijs dat de open brief 05 aug 2015 aangetekend verstuurd is .jpg


Open brief aan Stichting Pesten op de werkvloer 05 aug 2015 .jpg

=========================================================

Aan Stichting Pesten op de werkvloer
        Postbus 420
        2180 AK Hillegom

Van Gerrit Hartholt
Datum 05 aug 2015


Betreft: open brief met voorstel tot uitpraten


Geachte Stichting Pesten op de werkvloer, hierbij wil ik voorstellen om het verschil van mening dat er is tussen Gerrit Hartholt, ondergetekende, en voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer uit te praten, dit bij voorkeur onder leiding van een ervaren en onafhankelijk gespreksleider of gespreksleidster. Die gespreksleider of gespreksleidster mag een onafhankelijk mediator zijn.

Zoals via de media te lezen valt voel ik mij door voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer gepest en gebruikt. De ervaring leert dat het gesprek aangaan belangrijk is om problemen op te lossen zeker als er sprake is van pesten, en helemaal nu met dit high profile conflict.

Anti-peststichting pest belangrijkste vrijwilliger weg, bericht van de dag 01 juni 2015:
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2015/06/anti-peststichting-pest-belangrijkste.html

Aangezien ik mij door voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer gepest voel, vindt ik het belangrijk dat ik niet alleen het gesprek met voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer aan ga. Dit mede omdat voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer telefonisch op 30 mei 2015 nogal intimiderend was in mijn richting, en ik daardoor die dag van slag raakte.

Omdat ik niet de enige ben die zich gedupeerd voelt door voorzitter Stichting Pesten op de werk-vloer, en uw voorzitter op haar manier lange tijd aangaf druk bezet te zijn (bijvoorbeeld vaak geen tijd om persberichten te verzenden), is het wellicht een idee dat de andere mensen die zich gedupeerd voelen (zoals zij die te horen kregen van uw voorzitter dat het seminar van 30 oktober 2014 ook voor slachtoffers van pesten op het werk is terwijl dat niet zo bleek te zijn), ook deel-nemen aan dat uitpraat gesprek, dat lijkt mij wel zo efficiënt.

Aangezien Stichting Pesten op de werkvloer in de media pretendeert de anti-pestclub in Nederland te zijn op het gebied van pesten op het werk (iets wat mijns inziens tot nu toe niet waargemaakt wordt door uw Stichting), neem ik aan dat deze brief vakkundig en vlot door de "deskundige" Stichting Pesten op de werkvloer opgepakt gaat worden. In deze had ik eigenlijk van Stichting Pesten op de werkvloer zelf al een vakkundig voorstel tot uitpraten horen te ontvangen kort na 1 juni 2015.

Graag verneem ik jullie reactie.
Stichting Pesten op de werkvloer het beste.

Met vriendelijke groet Gerrit Hartholt Dedemsvaart
gerrithartholt (at) gerrithartholt.nl
Beste overheid stop gedogen pesten op het werk
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2015/07/ingezonden-opiniebijdrage-voor-website.html

=========================================================

Wil een ieder die pesten op het werk in het wetboek van strafrecht wil zich melden?
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2015/07/wil-een-ieder-die-pesten-op-het-werk-in.html

Update 10 aug 2015
Persbericht Slachtoffers en deskundigen willen pesten op het werk in het wetboek van strafrecht
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2015/08/persbericht-slachtoffers-en-deskundigen.html

Update 3 okt 2015
Tot op heden geen reactie ontvangen van voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer op mijn voorstel om de boel uit te praten, wel ontvang ik allerlei signalen dat voorzitter St Podw iets ander doet en dat is over mij praten. Indien dit klopt en voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer praat wel over mij, maar niet met mij, dan is dat op zijn zachts gezegd vreemd voor iemand die voorzitter is van een anti-pestclub. En die zelfde voorzitter adviseert in de media (uitgave GezondNu), juist aan slachtoffers van pesten op het werk om te gaan praten.

Update 20 februari 2016
Tot op heden geen reactie ontvangen van voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer op mijn voorstel om de boel uit te praten, wel bereiken mij allerlei signalen dat voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer probeert een bepaald imago op te bouwen zo her en der. Voor hen die met voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer te maken hebben hierbij het advies, voer een driedubbele check uit voor je wel / niet in zee gaat met voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer, het imago wat zij graag opbouwt zou wel eens niet kunnen overeenkomen met de werkelijkheid (handelwijze). Zie o.a. het bedrijf www.theinsider.nl wat zij voor haar professie runt en de uitzending van AvroTros Opgelicht?! d.d. 3 feb 2015 over advertentiefraude http://www.opgelicht.nl/uitzending/2015/1155/ (St Podw doet zaken met Nolin Uitgevers).


Printscreen facebook pagina Stichting Pesten op de werkvloer 07 aug 2016.

Update 16 augustus 2016
Tot op heden geen reactie ontvangen van voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer op mijn voorstel om de boel uit te praten en op te lossen, wel plaatste voorzitter St Podw een bericht op facebook (7 aug 2016) waarin zij mensen die onderzoek doen en zaken uitzoeken belachelijk probeert te maken. De foto die zij bij dat bericht plaatste heeft zij van internet geplukt (copy and paste).
https://www.facebook.com/554820681272157/photos/a.629171063837118.1073741828.554820681272157/1075338215887065/?type=3&theater#
I.p.v. mijn klacht over handelwijze voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer (haar handelwijze) op te lossen, negeert Laura Willemse mijn klacht en voorstel nu al meer dan een jaar. Heeft zij de kans om een pestgeval op te lossen (met al haar "kwaliteiten") laat ze die kans bewust lopen.

Update 14 februari 2017
Tot op heden geen reactie ontvangen van voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer. Wat wel gebeurde is o.a. dat de naam van Stichting Pesten op de werkvloer verdween van de website van Nolin Uitgevers rond het verschijnen van magazine 3 Pesten op de werkvloer (of de zakelijke banden daarmee ook verbroken zijn is onduidelijk want de layout van het magazine bleef het zelfde), dat de naam van Stichting Pesten Pesten op de werkvloer (feb 2017) verwijdert werd van een website van het FNV (nadat het FNV nader onderzoek had gedaan), en dat Stichting Pesten op de werkvloer niet alleen trainingen probeert te verkopen via www.pestenopdewerkvloer.nl maar ook via www.pestenpreventie.nl .

Update 23 februari 2018
Iets waar ik al enige tijd signalen van kreeg blijkt inderdaad plaats te vinden, i.p.v. dat Stichting Pesten op de werkvloer deze kwestie op lost (wil oplossen) praat Stichting Pesten op de werkvloer wel over mij maar niet met mij (ook niet met een mediator erbij). Deze Stichting gebruikt haar machtspositie om wel over mij te praten maar niet met mij te praten. De navolgende printscreens stonden vrijdag 23 februari 2018 in een tweet van @lijpie66 .




Aanvullend bij de update van 23 feb 2018: Analyse van al de signalen die ik kreeg, duidden er op dat in de periode 01 juni 2015 tot op heden 23 feb 2018, dat voorzitter Stichting Pesten op de werkvloer wel over mij praatte (graag zelfs) maar niet met mij praatte (nog sterker niet wilde praten met mij), dat heet in jargon roddelen. Dat roddelen over mij deed zij en doet zij omdat zij mij wil isoleren, en om haar doel te weten "het verkopen van (dure) trainingen" veilig te stellen. Voor de volledigheid, in de tijd dat ik vrijwilliger was bij Stichting Pesten op de werkvloer (nov 2014 - eind mei 2015) roddelde Laura Willemse ook al over mij, iets waar ik later achter kwam na contact met een aantal andere vrijwilligers. Tevens roddelde ze in die periode zo nu en dan in mijn richting over andere vrijwilligers van die Stichting, al had ik toen niet door dat dat roddelen was (vondt sommige zaken wel vreemd zoals een bepaalde opmerking over André Horstink maar het kwartje viel nog niet bij mij). Een aantal vrijwilligers van Stichting Pesten op de werkvloer die ik na 01 juni 2015 sprak, vertelden mij dat Laura Willemse tegen hen gezegd had dat die Gerrit Hartholt met zijn autisme, daar kun je beter geen contact mee opnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten